مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه 2023 ✔️ شرایط و هزینه راه ها

در سال‌های اخیر ترکیه به یکی از مقاصد اصلی مهاجرتی در دنیا تبدیل شده که سالیانه تعداد زیادی این کشور را برای زندگی انتخاب می‌کنند. مهاجران از راه‌های مختلفی مانند تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، توریستی و پناهندگی در کشور ترکیه اقامت می‌گزینند.
بر اساس آمارهای رسمی اداره مهاجرت ترکیه، در سال 2019، بیش از 5 میلیون تبعه خارجی از 192 کشور به ترکیه مهاجرت کردند.

کشور ترکیه  از دیرباز مهد تمدن‌های مختلف بوده است. مردم ممالک متعدد با آداب و رسوم، ادیان و عقاید متفاوت بدون دغدغه و با آزادی افکار و بیان کنار یکدیگر به همزیستی مسالمت آمیز پرداخته‌اند. از این رو جامعه پویا و آزاد ترکیه به بستری مساعد با فرصت‌های متعدد جهت رشد و پیشرفت برای افراد با استعداد و هدفمند تبدیل شده که آینده‌ای روشن را برای مهاجران تداعی می‌کند.


یکی از ویژگی‌های کلیدی در بحث مهاجرت به ترکیه و پتانسیل مهاجرپذیر بودن این کشور، توان و رشد اقتصادی است. رتبه 20 اقتصادی بین 195 کشور به وضوح بیانگر قدرت رو به پیشرفت کشور ترکیه است. به دلیل تولید محور بودن اقتصاد کشور ترکیه در شرایط سخت اقتصادی مانند بحران کرونا با سرعت بیشتری نسبت به کشو‌رهای مصرف کننده به وضعیت مطلوب باز خواهد گشت. همچنین بحران‌های مالی را با لطمه‌های جزئی پشت سر خواهد گذاشت.

شرایط اقتصادی کشور ترکیه

این اقتصاد رو به پیشرفت بر پایه تولیدات و خدمات داخلی استوار است که صنعت توریست تنها 10 درصد از اقتصاد ترکیه را تشکیل می‌دهد. 90 درصد اصلی اقتصاد ترکیه بر پایه صادرات کالا و خدمات داخلی تامین می‌شود. کشور ترکیه قطب مونتاژ کننده خودرو در میان ممالک اروپایی است که تنها در سال 2019 به میزان 185 میلیارد دلار از این راه کسب درآمد کرده است.

از دیگر بخش‌های اقتصاد ترکیه نساجی است که در سال گذشته (2019) 28 میلیارد دلار درآمد خالص وارد این کشور شده. در کنار اینها قدرت صنعت مد و پوشاک کشور ترکیه بر همگان ثابت شده است، چنانکه اکثر کشورهای خاورمیانه و حتی غربی ترند مد در ترکیه را از نزدیک تعقیب می‌کنند.بخش دیگری از اقتصاد ترکیه از طریق صادرات مواد غذایی و خشکبار تامین می‌شود. کشور ترکیه رتبه 4 را در تولید میوه و سبزی تازه، بزرگ‌ترین صادر کننده فندق و انجیر سیاه، جزو 4 کشور تولید و صادر کننده زیتون در جهان و همچنین تامین کننده 80 درصد از زردآلوی خشک جهان است. 

کشور ترکیه رقیب اصلی چین در تامین نیازهای تکنولوژیک کشورهای اروپایی است که بعد از شیوع کرونا رشد قابل توجهی داشته.
تورکیش ایرلاین با بیشترین تعداد مقصد پرواز به نقاط مختلف جهان تنها در سال 2018 درآمد این شرکت دولتی بیش از 20 میلیارد دلار بوده. با توجه به موارد ذکر شده، ترکیه یکی از کشورهای مناسب برای مهاجران از نظر پیشرفت و فرصت‌های کاری به شمار می‌رود.
 

فرم ارزیابی مهاجرت، مشاوره رایگان تلفنی

میزان رضایت مهاجران به کشور ترکیه

چند درصد افراد از مهاجرت به ترکیه رضایت دارند؟

میزان بالای رضایت مهاجران به ترکیه، این کشور را به یکی از مقاصد جذاب مهاجرت برای ایرانیان تبدیل کرده است. سهولت در اخذ اجازه اقامت و ویزا و همچنین نبود دغدغه اقامت در مقایسه با کشورهای اروپایی به یکی از دلایل قرارگیری کشور ترکیه در اولویت جهت مهاجرت برای ایرانیان شده است.


از دیگر دلایل بالا بودن میزان رضایت بین مهاجران ایرانی میزان کسب درآمد مطلوب در ترکیه در مقایسه با ایران است. حداقل حقوق مصوب دولت ترکیه 2,324 لیر است، در حالی که هزینه های زندگی در ترکیه اعم از قیمت خانه، اجاره خانه و اقلام خوراکی به مراتب کمتر از ایران است.
بالا بود رنکینگ دانشگاه های ترکیه و سرمایه گذاری دولت در این زمینه و همچنین آینده شغلی مطمئن برای فارغ التحصیلان در ترکیه و حتی سایر کشورهای پیشرفته، بیش از پیش دانشجویان ایرانی را به ادامه تحصیل در دانشگاههای ترکیه ترغیب میکند.


اشتغال یکی از بحث های حیاتی برای کلیه مهاجران است که به دلیل حظور تعداد زیادی از مسافران و مهاجران ایرانی در ترکیه، امر اشتغال یابی را برای مهاجران ایرانی آسان تر کرده است. از شغل های محبوب در میان ایرانیان مقیم ترکیه می توان به خدمات توریستی، املاک و کاریابی اشاره کرد که هر کدام به تنهایی فرصت های شغلی پردرآمدی را در بر دارند.
 

اقامت کاری

متقاضیان جویای کار بین المللی در ترکیه ابتدا باید با یک کارفرمای ترک قرارداد همکاری بسته و سپس با در دست داشتن مدارک لازم جهت اخذ اقامت کاری باید به وزارت کار و رفاه اجتماعی کشور ترکیه مراجعه کنند. در این میان یکی از پیش شرط‌های کارفرماهای ترک برای اتباع خارجی تسلط به زبان ترکی استانبولی است که متقاضیان کار در کشور ترکیه باید به یادگیری آن توجه کنند.

اقامت تحصیلی

به دلیل رتبه بالای دانشگاه‌های ترکیه در عرصه بین المللی، دانشجویان ایرانی تمایل بیشتری به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نشان می‌دهند. در دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه، تمامی دروس به زبان ترکی استانبولی تدریس می‌شوند که در دانشگاه‌های غیر دولتی ترکیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. دانشجویان متقاضی ابتدا باید جهت اخذ پذیرش از دانشگاه مورد علاقه خود اقدام کنند. بسته به قوانین دانشگاه انتخاب شده باید مدارک زبان (تومر، آیلتس و تافل) و یوس خود را ارائه دهند.

فرم ارزیابی مهاجرت، مشاوره رایگان تلفنی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

خرید ملک یکی از روش‌های مهاجرتی سودآور به کشور ترکیه است. از طریق این روش، سرمایه گذاران می‌توانند اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور را نیز اخذ کنند. یکی از پیش شرط‌ها جهت اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک ارزش خانه خریداری شده است که حداقل باید معادل 250 هزار دلار باشد تا خریدار بتوند پاسپورت ترکیه را اخذ کند. در صورت پایین بودن میزان ارزش ملک خریداری شده از 250 هزار دلار، اقامت سرمایه گذار هر سال تمدید خواهد شد که نهایتا بعد از پنج سال اقامت دائم ترکیه صادر خواهد شد.


علاوه بر خرید ملک سرمایه گذاران می‌توانند از طریق ثبت شرکت به شرط استخدام پنج کارمند تورک و پرداخت مالیات و بیمه آنها به دولت ترکیه، اقدام به اخذ اقامت در کشور ترکیه کنند.
سرمایه گذاری از طریق پول نقد یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کشور از طریق سرمایه گذاری است که در این روش اتباع خارجی باید 500 هزار دلار آمریکا را در یکی از بانک‌های ترکیه به عنوان سپرده دراز مدت نگهداری کنند.
 

ویزای توریستی

کلیه شهروندان ایرانی می‌توانند بدون اخذ ویزا به مدت 3 ماه در کشور ترکیه اقامت کنند. در این نوع اقامت اتباع خارجی اجازه کار و اجاره خانه ندارند. تنها با ارائه یک پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماهه می‌توانند جهت اخذ اقامت سه ماهه توریستی اقدام کنند

فرم ارزیابی مهاجرت، مشاوره رایگان تلفنی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

مهاجرت به ترکیه مهاجرت به ترکیه
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر
فرم درخواست مشاوره
نظرات (0)
دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مطالب مرتبط

معرفی دانشگاه های خصوصی ترکیه

دانشگاههای خصوصی کشور ترکیه (Özel üniversiteler ) بر خلاف دانشگاههای دولتی ترکیه (Devlet Üniversiteleri ) تحت حمایت و مدیریت نهادهای خصوصی کشور ترکیه می باشند ، توجه داشته باشید دانشگاههای خصوصی کشور ترکیه دارای رنکینگ بالا و اعتبار جهانی بوده و شهریه بالای این دانشگاهها نسبت به دانشگاههای دولتی ترکیه دلیل بر ضعف و پایینتر بودن نسبت به دانشگاههای دولتی ترکیه نمی باشد ، بطور مثال دانشگاه خصوصی کوچ (Koç Üniversitesi  ) یکی از معتبرترین دانشگاههای خصوصی ترکیه هر ساله در رنکینگهای جهانی بین دانشگاه های ترکیه دارای بالاترین رتبه ها می باشد .

جغرافیای ترکیه

کشور ترکیه دارای انواع مختلف اقلیم آب و هوایی هست که به 7 اقلیم تقسیم می شود. این ویژگی ها تنها منحصر به آب و هوا نبوده و آداب و فرهنگ , سبک زندگی,تجارت, کشاورزی و حتی لهجه و گویش ساکنین این مناطق به طور قابل توجهی از یکدیگر متمایز است.

مشاوره رایگان